Vogelbescherming Vlaanderen heeft overtuigend de
publieksprijs van ‘De Standaard Solidariteitsprijs 2014’ gewonnen.
Dat maakt de krant bekend in haar editie van vandaag. Op pagina 37 van de
krant lezen we het volgende: omdat lezers vast met andere ogen naar
advertenties kijken dan journalisten of reclamemakers dat doen, hebben we
sinds 2010 de prijs uitgebreid met een publieksprijs. De winnaar daarvan mag
net als de winnaar van de juryprijs nog driemaal paginagroot adverteren in ‘De
Standaard’. Duizenden lezers brachten hun stem uit en de
overtuigende winnaar is Vogelbescherming Vlaanderen geworden, met een
advertentie die ontworpen werd door Choco, vóór Mercy Ships en Bond Zonder
Naam. Vogelbescherming Vlaanderen is bijzonder tevreden met deze prijs. Algemeen
directeur Jan Rodts: “Als vereniging die zich inzet voor het
natuurbehoud en de bescherming van de fauna ben ik eigenlijk wel blij dat we
niet de Solidariteitsprijs zelf hebben gewonnen want de winnaar daarvan wordt
gekozen door een handvol reclamemensen en journalisten. Om de publieksprijs
te winnen, moet je echt wel duizenden mensen achter jouw advertentie én haar
boodschap verdienen.”
Vogelbescherming Vlaanderen dankt iedereen die de voorbije
weken op haar affiche heeft gestemd, maar ze dankt ook comminicatiebureau ‘Choco’ en
de deskundige tekenaar van de advertentie Joris De Raedt. Met deze
publieksprijs weet Vogelbescherming Vlaanderen zich gesteund in haar campagne
tegen het houden van roofvogels en uilen in gevangenschap. Uiteraard dankt
Vogelbescherming Vlaanderen ook de redactie van ‘De Standaard’ voor het feit
dat ze voor de prijs genomineerd werd uit meer dan honderd inzendingen.
|